25 Mayıs 2009 Pazartesi

Dzien Swira / The Day of the Freak


Marek Koterski'nin 2002 yapımı filmi. Büyük ihtimalle izlediğim ilk Polonya filmi. Ulusal festivallerden eli boş dönmemiş ama uluslararsı bir başarısı yok. Filmin adı eğer ingilizce çeviri başarılıysa çok iyi uymuş filme. Tam anlamıyla bir kaçığın gününü anlatıyor film. Her şeyi özenle yapan, kimseyi sevmeyen, güvenmeyen bir adamın hikayesi. 7 rakamına takmış, planlarını saat başlarında, en olmadı buçuklarda yapan biri, bildiğin sorunlu yani. Hoş, bazı yaptığı hareketleri "oha aynısını bende yapıyorum lan" diyerek izledim ama onun her şeyi biraz abartı. Bu adamın hayatını anlatırken topluma birkaç laf, politikacılara birkaç laf atıveriyor ayaküstü. Bilmiyorum benim ruh halimden mi ama sevemedim ben bu filmi IMDB puanına bakarsak çoğu kişi sevmiş ama. İlk 15 dakikasından sonra adamın hiçbir ilginç yönü kalmadı benim açımdan, tekrara düşmeye başladı ve beni kaybetti. Farklı olunmak istenmiş o belli ama bence çokta başarılı olunmamış. Malesef vasat. Adam çok iyi oynamış, o ayrı.

2 yorum:

Porco Rosso 27 Mayıs 2009 17:55  

bu film 3 yıldır 2.cd çantamın ilk sırasında durur ama ben izlemem. day of wacko gibi birşey yazıyordu gerçi onun kapağında ama kapak aynı valla.
polonya filmi izleyecek kadar sinefil değilim sanırım hala :)

öz 27 Mayıs 2009 20:14  

aynı film. 2 başlığı var ingilizce olarak. biri English, biri festival başlığımış, ben birini yazıverdim buraya.

Bende Polonya filmi diye değil, eğlenceli bir şeydir diye izleyeyim dedim ama istediğimi bulamadım.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP