24 Mayıs 2009 Pazar

Dikkenek


Buraya yazsam mı yazmasam mı karar veremedim baştan ama yazayım gitsin dedim, diyorum. Türkçe altyazıyı geçtim, ingilizce altyazısı bile yok doğru düzgün ne yazık ki. Fransızca kursuna 2 ders gidip bırakmanın acısını çektim resmen filmi izlerken, basit kelimeleri yakalayıp 10 dakikada bir kayan altyazıyı ayarlamaya çalışırken filmden bir şey anlamadım valla. Olivier Van Hoofstadt yapmış yönetmenliğini, kendisini tanımasamda taş...lı biri olduğunu düşünmemek elde değil. Oyuncu kadrosu inanılmaz iyi, Jeremie Renier, Marion Cotillard, Melanie Laurent( ki filmi izleme sebebim olur), ve Dominique Pinon bunlardan en önemlileri.


Konusunu nasıl anlatayım bende bilmiyorum aslında. En ana karakterler olarak Jean-Claude ve Stef'i sayarsak, Jean-Claude'nin Stef'e kız ayarlamaya çalışmasını ve bu sırada diğer hikayelerle iç içe girmelerini anlatıyor film diyebiliriz çok kısaca. Ayrı ayrı birkaç hikaye gibi görünsede, bütün hikayeler çok fazla girişiyorlar birbirlerine. Yönetmenin geçişleri ve anlatım tarzı pek hoşuma gitmedi malesef, ayırmaya çalışmış sanki bir şeyleri ama olmamış. Esprileri belki altyazı belki de kendi yüzümden anlayamadım ama sevemedim işte. "N'olcak böyle film yapmaya" desem yeri valla. Yönetmen bu kadar oyuncuyla ne yapacağını şaşırmış bence biraz, ipin ucunu kaçırıvermiş.Tabi bir kerede güzel bir altyazıyla izlemek gerekir ama şimdilik olmamış.

3 yorum:

Porco Rosso 27 Mayıs 2009 17:58  

ben ingilizce biliyorum sanıyordum. taki il divo'yu ingilizce izeleyene kadar. siyaset pis bir şey üstadım. hiç bir de anlaşılır değil.

öz 27 Mayıs 2009 20:11  

Il Divo yu bende izlicem inşallah, ne zamandır bekletiyorum

Adsız,  4 Mart 2010 09:44  

Merak ede ede bir hal oldum filmi. Ingilizce alt yazisi var ama anlayamadim bir türlü :/ Kimse de yanaşmıyor çevirmeye.

Melanie Ve Marion'u aynı filmde görüp izlememek olmaz.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP