8 Mart 2012 Perşembe

2012 Oscar Aday Adayları 21 - La guerre est déclarée (Fransa)


Valerie Donzelli ve Jeremie Elkaim beraber yazmış ve oynamış; Valerie Donzelli yönetmiş. İlk birliktelikleri de değil bu ikilinin. Daha önce bir filmde yine beraber çalışmışlar. Daha önce beraber çalıştıkları, birbirlerini tanıdıkları ve birbirlerinin dillerinden anladıkları çok belli. Kimyası tutmuş bence. Genç bir çiftin, ilk bebeklerine neredeyse doğduğu gibi kanser teşhisi konmasıyla, alt üst olan dünyalarını anlatıyor film. Ben filmin konusunu okumadan izlemeye başladığım için, klasik bir fransız çift hikayesi izleyeceğimi düşündüm ama oldukça şaşırttı beni. Kanser hastalarının ve yakınlarının çektiklerine çok yakından şahit olmadım ama filmin bana yaşattığı duygu 'olanlar gerçekmiş, her şey böyle olmalıymış' oldu. Yönetmen biraz sönük kalmış bence. Senaryo ve oyunculuklar öne çıkarılmak istenmiş ya da çıkmak zorunda kalmış gibi. Yönetmeni hissettiğim filmleri daha çok seviyorum sanırım. Benim gözümde 'en iyi film' yerine 'jüri özel ödülü' alması gereken filmlerden biri. Oscar aday adayları izlediği o kadar boş filmden 5-10 gömlek üstün.

0 yorum:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP