11 Şubat 2012 Cumartesi

2012 Oscar Aday Adayları 13 - As If I am not There (İrlanda)


Oscar'a savaş veya savaş sonrası ile ilgili filmlerle katılmak kaldırılsın bence. Sinemanın değinmesi gereken konular bunlar ama gerçekten o konuya değinmek isteyip, bunu da başarılı bir şekilde yapınca güzel oluyor. Türk dizilerinden bir adım dahi ileri gidemeyen filmler soğutuyor insanı. Filmin yönetmeni Juanita Wilson daha önce kısa film dalında oscar adaylığı almış. İzlemedim ama büyük ihtimalle başarılı bir filmdir. Keşke kısa film çekmeye devam etseymiş. Filmin süresi uzadıkça konu ve izleyicinin dikkati dağılıyor, zaten neredeyse olmayan etkileyiciliği iyice azalıyor. Belki bir nebze olsa da, son sahnelerde tekrar içine çekmeyi deniyor ama o da yetersiz kalıyor. Bosna savaşında, köylerden toplanan kadınlara uygulanan tecavüz ve şiddeti konu alıyor film. Bunu anlatmak için de, bir köye geçici öğretmen olarak atanan Saraybosna'lı bir kızı odağına yerleştiriyor. Gördükleri şiddet ve uğradıkları tecavüzler üzerine, bütün bu yapılanları değiştirmeye(!) çalışıyor. Senaryosu çok havada kalmış bir film. Özellikle giriş kısmı çok çabuk olup bitiyor, bu da izleyenin ana karakterin profilini çıkaramamasına neden oluyor. Doğru düzgün tanıyamadığımız bir karakterin yaptıklarını anlamdırmak da haliyle zor oluyor. Seyirciyi etkilemek ve kendi tarafına çekmek için bir çok malzemesi var elinde ama yönetmen çok basit birkaç şeye başvuruyor ve yönetmenini denedikleri maalesef beni heyecanlandırmıyor. Snijeg böyle bir konu klişelere düşmeden nasıl anlatılır gösteriyordu. Yönetmen niye bu konuya eğilmek istedi bilmiyorum ama sanırım dersini çalışmadı pek. İrlanda'dan daha anlamlı bir film bekliyordum nedense; üzüldüm. Yönetmen savaş sırasında tecavüze uğrayan kadınların hamile kalması ve bu çocukları doğurup-doğurmama kararları üzerine bir kısa film yapsaymış daha başarılı olurmuş. Son sahnelerde bunu hissettim ben. Yani bilmediğini değil, daha evrensel diyebileceğimiz bir konuyu işlemeliymiş.

0 yorum:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP