10 Şubat 2012 Cuma

2012 Oscar Aday Adayları 12 - Jin líng shí san chai (Çin)


Artık her ne kadar her şey iç içe geçmiş, hiçbir şey birbirinden kesin çizgilerle ayrılmıyor olsa da, her kültürün hayata bakışı farklı. Bu yüzden değişik kültürlerin filmlerini izlemeyi seviyorum. Çin belki de bana en farklı gelebilecek ülkelerden, o yüzden filmi izlemeye büyük bir iştahla oturdum. Bu iştahın diğer nedenleri ise filmin Altın Küre adaylığı ve Christian Bale'in oynamasıydı. Belki de fazla beklenti yüzünden ama filmi zor bitirdim desem yeridir. Filmin yönetmeni Yimou Zhang'ın daha önce oscar adaylığı var. Hero'yu lisedeyken ayıla bayıla izlediğimi hatırlıyorum. Sanırım bu filmiyle de oscar adaylığı almak istemiş. İzlediğimiz sanki bir Çin filmi değil de, Hollywood'dan çıkmış herhangi bir savaş filmi. Baş role koyduğu Amerikalı oyuncu, umursamaz/ayyaş adamın kahraman olması, kişilerin göründüklerinden farklı olmaları vb. klişeler kullanılarak oscara oynanmış tam olarak.Maalesef ancak Meltem Cumbul'un bile eş-dost kıyağıyla sahneye çıkabildiği, ödüllerde adaylık alabilmiş. Güzel yanları da var. Güzel çekilmiş, güzel oynanmış(Christian Bale'i pek beğenmedim sadece) bir film bu. Teknik ayrıntılar konusunda hiçbir sıkıntısı yok ama her şey teknik değil ne yazık ki. Japon-Çin savaşında, Japon askerlerinin yaptığı katliamı bence çok daha naif bir şekilde anlatabilirlerdi. Her şeyi bu kadar formüle etmeleri ben uzaklaştırdı filmden.

0 yorum:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP